Aanrijdbeveiliging scheelt Technische Unie tonnen schade

Technische Unie is een groothandel in technische oplossingen voor installatie en industrie. In Nederland zijn er 41 vestigingen (verkoopkantoren, verkooppunten en pick-up points), 2 distributiecentra in Alphen aan den Rijn en Strijen, en 1 Centraal Kantoor in Amstelveen. Het bedrijf bestaat al 142 jaar en staat voor betrouwbaarheid, verbinding en toonaangevendheid.

Projectleider Van Dijk

Ignas van Dijk is projectleider bij Technische Unie. Sinds 2019 is hij verantwoordelijk voor alle facilitaire zaken in zowel nieuw- als oudbouw. Op het moment dat we hem spreken is hij net in Alkmaar bezig om de laatste hand te leggen aan de oplevering van een nieuw pand. De 8e in de rij inmiddels.

Van Dijk: “Ik ben een allesdoener. Ik coördineer en stuur niet alleen aan, maar help de jongens ook met de laatste hand en spandiensten op de werkvloer als het nodig is”. In zijn jonge jaren werd hij gescout als ijshockeyspeler. Op zijn 15e vertrok hij dan ook naar Calgary in Canada, voor een professionele carrière. Daar leerde hij omgaan met druk, teamplay en discipline. Maar hij leerde er ook de Engels/Amerikaanse taal. Glimlacht: “Over die periode kan ik uren vertellen. Maar juist met mijn aanpak als teamplayer krijg ik nu bijna altijd alle neuzen dezelfde kant op. Het samenstellen van een bouwteam is daar een duidelijk voorbeeld van. Deze mentaliteit brengt mij ook ver in het werk. Door deze drive en het doorzettingsvermogen worden opdrachten ook in moeilijke situaties toch gerealiseerd”.

Technische Unie en Eurorail

De Technische Unie en Eurorail deden al zaken voor Van Dijk startte. Die samenwerking vond vooral plaats in de distributiecentra. Van Dijk werkt het meest met Eurorails stalen vangrail op verende stijlen. Toch zegt hij: “Ik denk dat kunststof de toekomst is. Dit brengt minder schade aan de voertuigen toe en is makkelijker te vervangen. Daarvoor kan ik ook bij Eurorail terecht. Meeverende stijlen zetten we in, zodat de hele boel niet meteen afbreekt en het beton heel blijft,” legt hij uit. “Want in ons distributiecentrum rijden ze geregeld schade.” Hij wijst naar de muur: “Als je daar bij die hydrauliekleidingen geen vangrail zou plaatsen en ze rijden die leidingen kapot, dan praat je over duizenden euro’s schade. Want daar draaien machines op en je wilt niet dat die uitvallen.”

“Als je daar bij die hydrauliekleidingen geen vangrail zou plaatsen en ze rijden die leidingen kapot, dan praat je over duizenden euro’s schade.”

Kwetsbare plekken beschermen

Hij wijst naar een andere plek: “Kijk hier ook. Daar hebben we natuurlijk ook vangrail neer laten zetten. Daarachter zitten de leidingen en ventielen van de vloerverwarming. Zou je die vangrail daar niet hebben en een heftruck rijdt daar doorheen, dan heb je lekkage van hier tot Tokyo en kun je een groot deel van de vloerverwarming gaan vervangen.” Hij kijkt bedenkelijk: “En als je te maken hebt met een laboratorium, waar vaten met gif staan en ze rijden die kapot… dan heb je echt een probleem. Dit heb ik bij de Philips in Nijmegen geregeld meegemaakt en daar word je niet blij van”.

Montageploeg

Van Dijk is tevreden over Eurorail montageploeg en vindt dat het werk goed wordt verricht. De kwaliteit van communicatie wisselt nog wel eens. Hij legt uit: “In Utrecht heb ik een montageploeg meegemaakt, dat waren toppers. Maar een enkele keer zijn het ook buitenlandse jongens die de taal niet zo goed spreken. Dan gaat de communicatie wat lastiger.

“Goede partij omdat ze goede service hebben, het werk wordt goed gedaan. Je hoeft nergens achteraan. Dat vind het heel belangrijk”

Aanbevelen

Van Dijk zou Eurorail aanbevelen. Hij legt uit: “De producten die Eurorail levert zijn goed. Dat is de ervaring die wij hebben. Ik zou zeggen: goede partij omdat ze goede service hebben, het werk wordt goed gedaan. Ik hoef maar te bellen als er schade is, of er is iets kapot en het wordt geregeld. Dat vind ik echt heel fijn. Je hoeft nergens achteraan. Ik vind dat heel belangrijk. Dan mag Eurorail af en toe wat duurder zijn, maar ik weet gewoon dat het geregeld wordt.”

Meer informatie

Heeft u vragen naar aanleiding van dit artikel of over onze producten of diensten? Neem dan contact met ons op via info@eurorail.nl of tel. 038 – 477 33 40